Cerita Budak Kecik

Hahhahahhaa dekat 3 minggu aku spend masa cuti hujung minggu dengan adik kecik aku.. Memang rindu nak tulis blog.. Tapi macam dah kering idea.. So, sambil lepak petang2 neh.. saje jer lah aku tanye.. Ade tak citer best2.. dia punye lah semangat nak cerita,, So, sejauh mana kebenaran cerita neh, korang kene berbalik kepada aku punye 'tag line' aku kat atas neh.. ok?? Dah baca?? so aku teruskan...


1) Nenek Kebayan

Masa tu hari kanak-kanak.. Ada majlis sambutan sekali dengan majlis makan-makan. Menurut adik aku, masa tuh dia nak basuh tangan.. Tiba-tiba dia nampak ada satu nenek tua duduk dekat satu palang besi kat satu block bangunan..,, Kata adik aku, cara orang tua duduk,, kaki dia terjuntai kebawah.. elok pulak lak dia tak jatuh.. 


2) Cerita Dalam Tandas Lama.

Hahahah cerita neh berkisahkan satu tandas kat sekolah adik aku, tandas neh dorang dah tak guna.. Menurut adik aku , ada tandas baru buat  dekat kawasan kantin,, So, nak dijadikan cerita.. ntah ape punye tebiat budak neh,, leh lak g main sorok-sorok masa waktu rehat.. Tak tahu ape yang menyebabkan adik aku terdorong dekat tandas lama tuh.. Dia pun pergi sorok kat tandas tuh.. Tengah dia menyorok tiba-tiba dia rasakan macam kawan dia tengah masuk dalam tandas tuh, muingkin sebab kawan dia dah tahu atau tengah berusaha nak carik kawan-kawan yang lain .. Tapi adik aku tergerak nak tengok kat salah satu bilik tandas neh.. Tiba-tiba dia ternampak macam ada bende berjuntai kat atas siling salah satu tandas tuh.. Dia terus bertempik keluar dan lari... 

Hah! Ni jer lah dua cerita yang aku dapat dari Seorang Budak Perempuan yang berusia 7 tahun.. Sejauh mana kebenaran cerita neh.. Aku pon sendiri tak pasti.. Mungkin cerita neh betul,, kemungkiinan jugak cerita neh dia dapat dari dvd ataupun daya imaginasi dia tinggi.. dan tak mustahil kalau adik aku tersalah nampak atau pandang..

Chill ok.. :)




Hahhaha ni lah gambar pencerita tuh..

Comments

Popular Posts