Tone Excel

Wednesday, November 19, 2014

Bahana What'sApp



Kini dengan kepelbagaian dan kecanggihan teknologi mempunyai beberapa kesan Pro dan Kontra. Ada yang menyalahkan teknologi seperti laman sosial seperti facebook sebagai punca keretakan dalam sesuatu perhubungan. Tak kurang juga menganggap dengan adanya platform sebeginilah mengeratkan lagi perhubungan kekeluargaan yang terpisah jauh.

Dah cukuplah. Apsal aku jadi skema macam Amran neh hesh. Kali neh aku nak bercerita tentang satu pengalaman sorang abang yang dulu nya aktif ber 'what'sApp' tapi semenjak satu kejadian ini berlaku, dia terus 'uninstall' aplikasi tersebut dari telefon bimbitnya.

Cerita bermula apabila pada satu hari nombor yang dia tidak kenal menambah nya sebagai rakan di 'What'sApp' . Smenjak kejadian itulah mereka sering berhubung, tapi lama-kelamaan muncul dalam hati abang untuk melihat rupa sebenar manusia yang selalu dia bermain 'What'sApp' kerana selama ini perempuan tersebut hanya meletakkan gambar bunga sebagi profil.

Tiba-tiba pada satu malam , perempuan tersebut menukar gambar profil nya, kemudia dia mula menghantar mesej kepada abang tersebut untuk melihat gambar dirinya yang baru di 'up load'.

Abang tersebut tersentak apabila melihat gambar tersebut adalah rupa satu mayat yang sudah dikafan dan hidungnya disumbat kapas. Dengan rasa kaget , abang tersebut menghantar mesej "Hei jangan main-main lah".

Kemudian diikuti balasan dari perempuan tersebut "Kenapa,? awak dah tak nak berkawan dengan saya ke bila dah tahu siapa saya?"

Abang tersebut mengmbil langkah untuk tidak melayan, tetapi tiba-tiba dia terasa seperti dia ada ternampak kelibat pocong dan bayang-bayang hitam didalam dan diluar rumah.

Selepas berubat dengan Pakar Perubatan Tradisional, abang tersebut mengambil langkah untuk membuang aplikas tersebut dari telefon bimbitnya.

Menurut pakar, hal itu bukanlah dilakukan oleh pocong/makhluk halus terbabit, tetapi dilakukan oleh seseorang yang dengki

No comments:

Post a Comment