Misteri Kematian Alda Risma Elfariani

Mungkin cerita neh agak lapuk. Cuma aku terkejut sebab aku baru tahu rupe2 nye penyanyi lagu 'Aku Tak Biasa' neh dah lama meninggal masa tahun 2006. That means sekarang neh dah 8 tahun dia meninggal. Seriously aku memang terkejut bila baru-baru ni aku nampak ada orang share pasal misteri sebuah lagu yang kononnya ditulis Alda tajuk "Menanti Teman".. tapi ada gak yang mendakwa lagu tuh cuma direka2 oleh pihak tertentu sebab penyanyi lagu tuh tak macam suara Alda.

Aku sebenarnya memang minat ikut perkembangan artis-artis Indonesia walaupun aku sendiri orang Malaysia. Pada aku Lagu-Lagu Indonesia memang best. Penyanyi dia juga kebanyakan suara pun lunak. Especially, Melly Goeslaw.. Memang aku minat sangat dia.. Sebab tuh aku asyik terfikir, tak kan ini jer lagu Alda, 'Aku Tak Biasa' dia tak ada lagu lain ker? Rupa2 nye dia dah meninggal.

Berikut beberapa details tentang Alda :-

Nama : Alda Risma Elfariani
Nama Komersial : Alda 
Karier : Penyanyi, Pelakon dam Model/Peragawati.
Tarikh Lahir : 23/11/1982
Tempat Lahir :  Bogor, Indonesia.
Tarikh kematian : 12/12/2006
Tempat Kematian :Hotel Grand Menteng, Matraman, Jakarta, Indonesia.
Hayat : 24 tahun
Penyebab Kematian : Pengambilan Dadah Berlebihan.

Kontroversi Kematian Alda

1) Pengambilan Dadah 
Dari pemahaman aku antara beberapa blog dan sumber yang aku baca, kematian Alda adalah disebabkan 'overdose' dadah. Dadah jenis apa? dari pemahaman aku gak lah, diorang terjumpa jarum suntikan dalam bilik Alda. Mungkin dia amibik yang jenis suntik , sebab dekat mayat Alda ditemui beberapa bekas suntikan.

2)Dianiaya

Menurut Ibu Alda, Halimah. Alda mati akibat dubunuh oleh kekasih nya Ferry Surya Prakasa atau nama lainnya Eric. Ibu Alda ada menyimpan beberapa bukti sms dari Alda yang mengatakan Ferry memaksa Alda untuk menjalinkan hubungan. Dalam sms tu jugak ada mengatakan Alda pernah dipukul oleh Ferry. Dua hari sebelum kematian Alda, Alda keluar rumah bersama Ferry dan sampailah berita kematian Alda diketahui dan beberapa bukti CCTV ada terlihat Alda 'check in' hotel bersama Ferry.

3) Rakaman Lagu Misteri 'Menanti Kekasihku'.

Selepas kematian Alda, tiba-tiba keluar pulak sebuah lagu yang kononnya ditulis dan dirakam oleh Alda sebelum kematiannya dimana lagu tersebut mengundang misteri baik dari segi lirik dan juga suara latar perempuan mengilai dan bunyi lolongan anjing seperti dibawah.




4) Penampakan Kelibat Arwah Alda di Bilik Hotel di tempat Kematian Alda.

Media dari seberang ada merakam beberapa penampakan perempuan berbaju hitam dan lembaga seperti pocong. Rakaman tersebut seperti sekilas dimana dari rakaman itu terlihat perempuan berbaju hitam berjalan tembus dinding dan pocong berdiri betul betul depan kamera.









Untuk penulisan kali ini, aku merujuk beberapa link seperti dibawah :

1) http://id.wikipedia.org/wiki/Alda_Risma

2)http://www.kapanlagi.com/showbiz/selebriti/alda-diancam-dan-dianiaya-sebelum-meninggal-bwf76wg.html




Comments

Popular Posts