Tone Excel

Tuesday, October 28, 2014

Misteri Kereta Putih di Lebuh Raya Pantai Timur



Kali ini masih lagi nak bercerita tentang pengalaman Ika. Kali ini pengalaman yang ditempuh bersama keluarga, mak, ayah dan adik sekali.

Menurut Ika, sewaktu menerima khabar yang atuknya sedang sakit. Mereka sekeluarga mengambil keputusan secara drastik untuk pulang ke kampung ke Gua Musang. Menurut Ika lagi ayahnya yang memandu ketika itu, dan ayahnya juga tahu serba sedikit jalan tikus(jalan pintas).

Faham-faham jer lah, kalau dah nama pun jalan pintas tengah-tengah malam, lalu hutan, dengan tanah merah, memaksa ayahnya memandu agak perlahan. Memang mustahil jugak bagi Ika kalau ada kereta yang boleh bawak laju.

Sedang ayahnya memandu, masih lagi dalam suasana hutan dengan tanah merah, tiba-tiba ada satu kereta putih berdesuppp...!!! memotong kereta yang dipandu oleh ayah Ika.

Untuk makluman Ika dan adik duduk ditempat duduk belakang, tiba-tiba adiknya menunduk kan kepala, Ika fikir mungkin adiknya tertidur kepenatan.

Ntah macam mana ayah Ika boleh lak menegur tengah-tengah hutan macam tuh, sambil berkata "Eh laju kereta neh bawak tengah-tengah hutan dengan jalan teruk macam neh, apa kata kita ikut dia, mungkin dia tahu selok belok jalan dalam neh"

Tiada bantahan, ayah Ika terus mengekori kereta tersebut, tetapi tiba-tiba kereta putih tersebut perlahan, mungkin sebab ada kabus yang tebal dihadapan.

Sewaktu mereka semakin hampir dengan kereta putih tersebut, ayah Ika menjadi agak tertekan kerana kereta putih dihadapan terlalu perlahan hingga memaksa mereka memotong kereta tersebut.

Sewaktu mereka memintas kereta itulah mereka terpandang sesuatu yang tidak kena pada pemandu terbabit.

Tiba-tiba kereta putih tersebut memintas kereta mereka dengan lebih laju, untuk menyedapkan hati ayah Ika bersuara "Mungkin dia dah sampai rumah dia kot".

Untuk makluman, Ika dan Ayah terlihat satu penampakan satu susuk tubuh badan memakai jubah seperti orang alim.. tetapi...

.....TAK ADA KEPALA... hew hew hew hew hew

Nasib baik bukan aku yang drive. Kalau aku lah mau aku pengsan atau tersasar ke mana-mana.

2 comments:

  1. teringat pulak cerita Volkswagen kuning kat Karak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada cerita seram tak.. kalau ada mintak share boleh? by the way thanx for singgah

      Delete