Tone Excel

Monday, October 13, 2014

Perempuan di Pokok Ru


Cerita bermula apabila seorang lelaki bernama Ben. Pada satu malam, sewaktu Ben melewati satu Pokok Ru, Ben terlihat seorang perempuan jarinya tersepit di Pokok Ru terbabit. Ben membantu, dan akhirnya wanita tersebut mengucapkan terima kasih dan berkata "Abang, boleh tak malam esok abang datang kesini lagi?".

Ben merasa kehairanan  lalu bertanya. Tetapi setelah diyakini oleh wanita tersebut bahawa dia hanya berniat hendak berkawan dan tidak mempunyai niat yang lain.

Pada kesokannya, Ben berjumpa wanita tersebut di Pokok Ru.

Pada malam pertama kedua dan ketiga tak ada apa-apa sehinggalah pada malam ke-4 dia ditegur oleh makciknya "Kau pergi kemana neh malam-malam baru balik?". Ben hanya menjawab "Pergi jumpa kawanlah".

Sehinggalah pada satu hari, Ben tidak pulang kerumah selama dua minggu, lalu makcik Ben meminta bantuan Pakar Tradisional untuk mencari Ben.

Akhirnya, Ben ditemui di sebatang Pokok Ru. Setelah dicerita, tahulah Ben, rupa-rupanya Ben sudah disorok selama dua minggu. Menurut pakar tradisional, Ben disorok oleh Bunian.

Ben tidak sedar, sewaktu masuk ke alam bunian, masa berlalu agak cepat, sebagai contoh, sejam dialam bunian, mungkin bagi alam manusia sudah seminggu.

Sebenarnya, sudah lama makcik dan anak sedara nya perhatikan, pada mulanya, Ben tidak pulang, semalaman, kemudian sehari, seminggu dan akhirnya dua minggu, tetapi Ben tidak sedar yang dia tidak pulang kerumah terlalu lama.

1 comment: