Tone Excel

Wednesday, October 8, 2014

Misteri Lebuh Raya Utara Selatan

Hai, bertemu kembali setelah sekian lama tak update blog. Kali ini aku ada satu citer yang agak best pasal Lebuh Raya Utara Selatan. Rasanya, korang pun mungkin ada pengalaman tersendiri sepanjang menggunakan lebuhraya neh.

Sebenarnya, aku dapat sumber cerita neh dari orang Singapura. Pengalaman neh dah lama, masa tuh isterinya tengah mengandung anak pertama.

Katanya sewaktu dalam perjalanan, waktu tuh dia tengah menggunakan lebuhraya Utara Selatan, dia terlihat ada satu makcik tua tengah berjalan kaki. Waktu tuh, isteri dia tidur kat sebelah. Dalam hujan renyai. Macam biasalah, ada diantara kita neh memang seorang yang prihatin, kadang-kadang kita pun tak tergamak nak fikir bukan-bukan, dia tuh penyamun ker, perogol ker, sebab dah perempuan tua kan? Nak dijadikan cerita, akhirnya kawan neh ringankan mulut bertanya, "Makcik nak kemana?" orang tua tuh bercakap dia nak pergi satu kampung yang berada dekat sikit, pada mulanya makcik tua tuh macam nak taknak jer nak tumpang, tapi setelah dipujuk, akhirnya makcik tuh pun akur.

Makcik Tua : Isteri kau neh mengandung yer?
Pemandu     : Ye makcik.
Makcik Tua : Bukan apa, berhati-hatilah yer.. Isteri kau neh mengandung anak pertama, darah manis.
Pemandu     : Eh macam mana Makcik boleh tahu neh anak pertama.

Tiba-tiba isteri pemandu terbabit tersedar, dan bertanya :

Isteri        : Abang borak dengan siapa ?
Pemandu : Abang borak dengan makcik neh, abang tolong hantar dia kat depan neh ha.

Agak lama dalam beberapa saat.

Isteri : Abang, abang cakap dengan siapa neh bang?? Belakang mana ada orang???

1 comment: