Tone Excel

Tuesday, October 14, 2014

Nombor Angker


Kali neh aku berminat nak berkongsi cerita pasal nombor telefon misteri. Kadang-kadang pernah tak korang nampak orang-orang yang suka jual nombor conteng-conteng dalam tandas lah, dekat 'bus stop' , laman-laman sosial pun ada berniat nak memburukkan orang?. Pernah korang terasa nak telefon nombor-nombor tuh?.

Mungkin apa yang aku ingin kongsikan hanyalah rekaan semata-mata yang disampaikan dari mulut ke mulut. Tapi macam biasa lah, terpulang sejauh mana korang hendak menilai kebenaran cerita yang bakal akan kusampaikan neh.

Cerita neh 'viral' macam cerita Hantu Kum Kum, Makcik Keropok dan sebagainya dalam beberapa tahun lepas, tapi tiba-tiba ada balik tahun neh kat Singapura. Tapi sejauh mana kebenaran tuh tak dapat lah dipastikan.

Cerita bermula, katanya ada satu nombor telefon, jika kita dail nombor telefon tuh, sebelum kita disambungkan kita akan terdengar satu pesanan suara yang menakutkan. Tak pasti suara tuh macam mana. Dikhabarkan, sesiapa yang terdengar suara tuh walau sesaat, korang tunggulah, dalam masa beberapa hari suara yang sama yang korang dengar dalam telefon tuh akan mengganggu hidup korang.

Hurm sampai macam tuh sekali kan?

Mungkin cerita neh hanyalah rekaan semata-mata supaya korang tidak suka-suka mendail nombor-nombor yang korang jumpa kat tempat tak sepatutnya macam aku cakap kan kat atas tadi. Tapi ada gak terdengar, cara neh macam salah satu cara "Pengamal Ilmu Sihir" untuk carik makan, iye lah.. kalau dah kena sampuk mestilah korang akan cari seseorang yang ahli dalam bidang perubatan betul tak.? Tapi aku tak tuduh semua macam tu, Ada yang betul-betul ikhlas membantu kerana kemanusiaan, agama dan Tuhan.

Selebihnya, terpulang kepada korang untuk menilai.

No comments:

Post a Comment