Tone Excel

Tuesday, October 1, 2013

Tengah Malam

Bende ni baru terjadi kat aku 2 malam lepas. Masa tuh dalam kul 1 lebih pagi, aku tengah tido, tiba-tiba hujan dan angin kuat.. Aku cepat-cepat bangun tutup tingkap bilik abah aku dengan pintu bilik aku dengan bilik abah. Tapi, still terasa macam angin neh kuat gila,, adik aku keje malam, tinggal aku sorang.. bunyi angin menderu seakan akan suara manusia,, seram sangat bunyi nya Demi Allah ,"wuuuuuuuuuuu..............wuuuuuuuuuu...............wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu".

Aku mengambil sikap tak ambik peduli, aku terus baring ,, memaksa diri aku tidur,, tiba2 terdengar bunyi 'TANG!!!' rupe2 nyer papan seterika aku jatuh terbalik, aku tido kat ruang tamu, papan seterika tuh lagi sikit nak terkena kepala aku.. Ya Allah.. Nasib baik,, aku cuma pelik,, selama neh,, selalu jer angin atau ribut kuat,, tapi malam tuh pertama kali sampai papan seterika terbalik.. Cepat - cepat aku lipat papan seterika,, lepastuh aku sandar kan papan tuh kat dinding jer,,

Aku terus rasa tak sedap hati,, aku tak tido,, tapi aku berdiri antara dapur dan ruang tamu,,, boleh lak aku terdengar macam ada orang pulas2 tombol pintu rumah aku,, aku betol2 rasa nak meraung... Dalam masa yang sama, pintu bilik aku bukak tutup,, dalam ketakutan, aku berani kan diri pergi sendal pintu bilik aku dengan timbunan bantal-bantal yang aku tak pakai, aku masuk kat dalam plastik hitam lepastu aku sendal dari dalam, aku lega,,

Tiba-tiba aku perasan tapi aku tak tau,, setahu aku hujan dan ribut berhenti, tapi aku ternampak macam ada satu daya,, aku tak pasti daya tersebut dari dalam atau luar bilik,, pintu bilik aku terkuak... Aku tak berani nak tengok bilik aku,, aku teruskan menonton tv,,

Ntah lah,, tak tau nak kata, mungkin aku ni memang penakut ker? bende neh bukan sekali jer taw.. masa hari tak hujan pon mcm tu gak,, masa tuh adik aku keje pagi,, adik aku ngam2 keluar rumah,, dua2 pintu bilik terkuak tiba2,, masa tuh pagi,, subuh2 ada dalam kul 6 lebih,, aku tak rasa macam angin kuat..

Malam tadi aku tido nyenyak,, aku selalu susah nak tido malam,, kalau aku tido pon ,,camner pon aku akan tersentak pukul 1,2,3 atau 4 pagi.. Tapi, walaupun aku tido nyenyak,, hidup aku tak selamat, aku termimpi kan seseorang.. bukan aku nak menuduh dia bukan2.. dulu 'orang' tuh kawan aku,, tp nape ntah tibe2 aku termimpi dia,, ntah lah aku tak taw nape aku rasa seram sangat bila aku tersedar sepertiga malam. Aku terus sambung tido balik, sebab dengar suara jiran2 aku riuh kat dapo,, tak delah aku nak takut sangat.

Tapi terus terang aku cakap,, kalau aku sorang-sorang kat rumah jer mesti ade gangguan,, pernah aku tengah tido,, ade bende pergi picit hidung aku,, aku tak boleh nafas,, tapi aku tak daya nak tepis 'tangan' tuh.. Bunyi macam lawak,, napa nak picit hidung? tak picit lain? telinga ker, jari ker? tapi tu lah yang aku rasa,,, 

No comments:

Post a Comment