Kisah Seram Di Pejabat

Ada beberapa cerita seram yang pernah aku dengar dan yang pernah aku alami sendiri di pejabat. Kita semua maklum yang jin dan syaitan berada di mana-mana... melainkan seseorang itu 'atheis' yang tiada pegangan agama jer yang tak percaya tentang kewujudan jin dan syaitan..

Cerita 1 

Cerita neh aku dengar dari mulut ke mulut..  dari seorang akak kat ofis aku  neh.. cerita neh pasal ofis lama dia.. (sorry aku tak boleh bagi tahu kat mana & ofis apa).. katanya, dekat tandas kat ofis dia neh memang ade 'something'... mengikut akak neh,, pernah satu kali dia pergi kat tandas,, dia tengah nak ambik tisu tiba2 dia rasa macam ada 'bende' hitam berdesup,, pantas jer kat tepi dia,, katanya sipi-sipi jer dekat dengan dia.

Selain dari pengalaman dia, rakan sekerja dia kena lagi teruk, katanya, ada satu hari tuh kawan dia masuk toilet,, tiba-tiba dia nampak ada orang tengah duduk mencankung atas mangkuk tandas.. katanya sekali pandang macam rakan sepejabat,, dia main tegur jer lah "hahahahah weh,, apahal ko basuh muka kat dalam mangkuk jamban neh? kan ada banyak paip-paip kat sini"... lepas dia habis cakap jer,, bende tuh terus paling kan muka dia,, menunjukkan rupa dia yang sebenar.. Ya Allah... katanya,, Bukan Manusia rupe nyer.. eeee.. dikhabarkan lepas tuh, member tuh demam teruk ..

Cerita 2 

Cerita neh pon diceritakan oleh orang yang sama sperti di Cerita 1 di atas,, bende neh berlaku dekat ofis yang aku keje sekarang neh.. huhuuhuh seriau gak aku dengar bile dia cerita.. Kata akak ni,, ada satu budak ofis stayback sampai malam,, tiba2 dia nampak ada orang masuk ofis neh,,, sekali pandang macam officemate kitorang gak.. dia pon tegur jer lah.."hi stayback gak ker?".. tapi officemate aku yg sorang tuh wat derk jer,, terus menonong.. tiba-tiba member aku neh nak balik kot,, dia carik lah kawan yang maksud tadi, mungkin nk say goodbye,, tapi bile dia carik-carik.. 'member' tuh tak de rupenyer.. huhuuhuhuh

Cerita 3

Ok neh cerita kat ofis lama aku,, cerita neh pon aku dengar dari mulut ke mulut gak,,, bende neh terjadi kat satu manager neh.. masa tuh waktu maghrib.. yang manager neh g tandas.. masa tu kat ofis memang dah tak de orang,, tapi dia dengar macam ada suara budak-budak kat luar macam tengah berlari-lari, tergelak-gelak seolah macam main kejar-kejar.. tapi bile keluar,,, dia tengok tak de pon budak... lepastuh dia masuk bilik dia.. pon dia dengar ada suara budak-budak tuh lagi,, aku tak tau la betul ker tak,, ataupun mungkin alasan manager tuh nak balik awal nak ngelat dari wat keje hahahhahahah (jahatnya ko Sue)...

Cerita 4

Still cerita kat ofis lama aku,, cerita dari mulut ke mulut gak,, tapi masa tu aku belom masuk keje kat situ lagi.. Menurut rakan sekerja aku dulu,, masa tuh ada sorang neh suke stay sampai malam2 kat ofis.. masa tuh dalam pukul berapa ntah,, tiba2 dia terdengar macam ada bunyi orang print atau fotostat,, pelik gak.. ada orang guna printer? setahu dia masa dalam kul 8 lebih,, semua orang dah balik.. tapi dia check gak sekeliling,,tengok-tengok kot kot ada orang guna printer ker,, nak wat tender ker,, tapi memang sah tak de orang... tapi bile dia check mesin fotostat tuh tengah print something...

Cerita 5

Hah ni baru cerita aku... Masa neh berlaku kat depan mata aku,, kat ofis lama aku neh agak ketat gak lah security system dia... dari pintu masuk nak masuk tempat receptionist memang nak kene key in password atau touch kad,, kalau salah password dia akan bunyi macam satu sensor untuk deny access... jadi kalau bunyi sensor tuh kita dah tahu sama ada password salah dan dia tak leh masuk,, lepastu dari tempat recept nak g finance ker, pantry, ker HR & Admin, Bilik R & D memang ada banyak pintu-pintu yang lain.. Nak dijadikan cerita,, satu hari tuh depan-depan mata aku,, aku nampak ada satu pintu neh bunyi macam ada orang tekan-tekan,, lepastu dia bunyi macam deny.. seolah-olah macam tersalah password,, berkali kali tau tak,, seolah olah macam ade orang tekan password,, lepastuh salah password dia bunyi,, aku rasa lebih 3 kali,, akhir sekali aku berlari carik IT support,, aku inform apa yang aku nampak,, aku bawak dia kat pintu yang dimaksudkan tuh,, pelik,, dah tak ada lagi 'bende' tuh., yang officemata aku pandang aku lain macam,, aku boleh nampak muka dia macam tengah tahan gelak,, mungkin dia ingat aku mengigau,, atau sasau kot,, tapi serius,, memang aku rasa bende tuh real.. bukan ilusi aku.. memang aku nampak,, macam mana bende tuh macam bernyala-nyala bila bunyi macam orang masuk password, lepastuh bunyi untuk kedua kali seolah-olah memberitahu 'ACCESS DENIED!'.

Comments

Popular Posts