Kisah Di Asrama

Hahahhahahaahha sape2 yang pernah duduk asrama mesty ade macam2 citer kan? huhuuhuh.. walopun aku tak pernah duduk asrama,,, tapi aku tingat masa sekolah dulu, macam2 citer pasal org yg duduk asrama neh.. Antaranya ialah seperti kat bawah neh :

Cerita 1 : Kisah Cikgu Matematik

Hahhaha cerita neh aku ingat lagi dari kisah Cikgu Matematik aku masa aku Tingkatan 4 & 5, Cikgu Faizah tak silap aku.. dia orang Kelantan... Memang cantik orangnya, putih melepak tapi dah kahwin,, orangnya pon nampak alim & warak, bertudung labuh,, tapi dia memang baiklah,, kalau dia mengajar,, memang senang nak faham sebab dia memang pandai mengajar,, dan banyak bagi kitorang tips2 untuk memudahkan kitorang hafal formula..

Punca Cikgu Faizah neh berminat nak cerita pasal hantu neh sebab pada satu hari tuh, dia datang dekat group kitorang (hahahha dari sekolah lagi aku memang dah ade GANG taw! hahahhaha ganas tak? takut kan? ceh!), kebetulan masa tu group kitorang citer pasal hantu, (masa tu bukan waktu kelas dia,, tak silap aku dia jadi guru ganti kot,, sementara nak tunggu kelas dia,, dia biarkan kami wat kerja sendiri,, hahhahah dah suruh wat kerja sendiri tuh,, tak kan lah kitorang 'skema' nak baca buku lak,,, malam sikit lah oi), hehheeh dia terus berminat nak share pasal dia kat satu kelas..

Ngam2 waktu tu dah sampai waktu MAth, dia pon mintak izin nak cerita pasal pengalaman dia, katanya dia tertarik dengan Group Belakang (group aku lah tu) yang cerita pasal hantu.

Katanya, waktu tuh, dia duduk asrama. Masa tuh katanya, dia memang penakot.. sampaikan kalau nak masuk tandas pon,, dia akan masuk dengan kawan dia sekali dua orang,, hahhahah siap gilir2 lagi katanya.. Mule2 kawan dia buang air dulu, dia pandang pintu (pusing belakang tak nak tengok orang kencing) pastu tukar lak,, dia kencing pastu kawan dia pandang pintu hahahhahah.

Nak dijadikan cerita, ada satu kejadian neh yang telah mengubah hidup dia selamanya bila satu hari tuh,, dia tengah tido,, tiba-tiba dia perasan kat sebelah dia ade bende tengah berbunjut,, bungkus kaler putih,, eeeeee... dia ternampak pocong rupenyer,,, ape lagi,, menjerit lah dia,, sampaikan warden & senior2 pon ade yg turun... Lepastu nak dijadikan cerita, dekat asrama cikgu aku neh, ade senior dia nama Seri (aku tak pasti sapa nama dia, aku main petik jer,, aku pon dah tak ingat). Untuk pengetahuan , Seri neh sebenarnya macam ada 'something' kat dia.. tak tahulah bende tuh pendamping ker per... Dekat Seri neh macam ada 'Puteri' yang jaga dia..'Puteri' neh sebenarnya makhluk halus,, orang lain memang tak dapat tengok.. tapi kawan2 yang satu dorm dengan Seri neh akan tahu,, bila Sang 'Puteri' tuh masuk dalam badan Seri,, otomatik Seri akan jadi macam rajin,, dia jadi tak duduk diam,, cuci toilet, kemas bilik lah semua.. tapi bila Puteri tuh keluar dari badan Seri, otomatik Seri akan jadi lemah & letih..

Ok berbalik semula cerita Cikgu aku neh,, nak dijadikan cerita masa dia ternampak pocong tuh,, Seri pon ade datang bilik dia sekali.. tiba-tiba 'Puteri' tuh masuk dalam badan Seri.. lepastu Seri pon bercakap lah (konon nya bukan Seri yang bercakap, tapi 'Puteri' tuh) yang konon2 nyer dia yang merupa jadi pocong untuk takutkan Cikgu aku neh,, sebab katanya Cikgu aku neh memang penakot,, siap dia petik sekali yang pasal cikgu aku masuk dalam tandas sekali dua orang tuh. hahahhahah kantoi seh! malu jer..

Sejak kejadian tu lah, Cikgu Math aku berubah...

Cerita 2 : Cerita Cikgu Tuisyen

Hurm ni pon aku ingat-ingat lupa,,, Cerita neh aku dapat dari Cikgu Tuisyen, masa tuh tak silap aku tingkatan berapa ntah,, tiba2 geng2 aku jadi skema lak,, nak g Tuisyen,, tak silap nama Tuisyen tu Tuisyen Mawar.. Aku cuma tuisyen sekejap jer kot,, sebab masa tuh aku sibuk dengan Aktiviti Kadet,, kadang-kadang kelas Tuisyen diadakan waktu aku ade kadet,, so rugilah,,lama-lama aku berhenti.. tapi aku ingat lagi,, ada satu cikgu laki neh.. aku tak ingat sape nama dia,,dia memang Cikgu Tuisyen tapi dia ajar math... tiba-tiba dia dok cerita pasal cerita hantu,, mungkin dia perasan kitorang macam dah boring kot masa kelas dia,, aku tak pasti cerita neh,, berlaku kat dia atau dekat orang lain..

Katanya, dekat asrama, kalau bangun pukul 6 pagi,, konfom kene beratur kalau nak guna toilet atau bilik air, so, nak dijadikan cerita ada satu hamba Allah neh,, biarlah aku namakan dia Ahmad, dia bangun awal, pukul 4 pagi,, konon2 nyer tak nak berebut-rebut dan nak basuh baju sekali.. Waktu Ahmad masuk dalam toilet,, dia perasan dah ada orang lain kat dalam toilet rupenyer,, nampak orang tuh macam tengah gosok gigi.. Lepastuh si Ahmad neh pon gosok gigi sambil membelakangkan 'orang' tuh.. Tibe2 'orang' tuh tegur.. "hai, awal bangun?"..... Hurm Ahmad just jawab "hehehhe saje jer tak nak berebut,, lagipon nak basuh baju sekali"... lepastuh bende tuh tegur lagi "tapi saya tak rasa awak sempat nak basuh baju ataupun mandi.. saya rasa awak nak kumur pon tak sempat"...masa tuh si Ahmad tengah berus gigi,, dia macam tersentak, sape lak neh? Malaikat Maut ker? boleh lak dia cakap aku neh 'tak sempat' haish,,, tibe2 berus gigi Ahmad terjatuh,, memaksa dia memusing ke belakang untuk capai berus gigi,, sambil tuh dia niat nak 'ushar' orang tuh sekali.. sebab pelik gak,, 'orang' tuh gosok gigi tapi tak menghadap cermin,, jangan kata cermin.. paip untuk kumur2 pon tak de... heheheh masa dia nak amik berus gigi tu lah dia perasan.. Aiks? nape orang neh macam pelik,,, tunduk punye tunduk baru perasan 'orang' tuh tak de kaki hehheheheheh... Ahmad berlagak selamba,, cepat-cepat dia berkumur,,, dan nak bergegas keluar.. tibe2 'orang; tuh bersuara "Hai cepat keluar?"... Ahmad bingkas menjawab "Hurm.. tak pe lah... tiba-tiba rasa mengantuk lak...hah..." kata Ahmad sambil menguap konon-konon nyer... lepastuh boleh lak 'orang' tuh cakap ... "MENGANTUK ker.... DAH TAHUUUUU???"....

HIHIHIIHIHIIHIHIIHIIHIHIHIIHIHIHI


Comments

Popular Posts