Tone Excel

Wednesday, October 2, 2013

Igauan...

Orang kata kalau sekadar mimpi atau tidur mungkin kita akan ingat waktu kita macam dah boleh berfikir, tapi ada satu kejadian yang menyebabkan aku ingat sampai sekarang.. Setahu aku, aku memang tak ingat, umur aku berapa, masa tuh aku berani cakap aku belom sekolah tadika lagi dan tak silap aku, aku tak pandai bercakap lagi kot, tapi aku macam boleh terfikir dan teringat sampai sekarang.

Aku tak mintak korang percaya cerita aku . Cuma anggaplah cerita ni hanyalah hiburan semata-mata sama macam korang menonton filem seram..

Cerita bermula, masa tu aku tengah duduk dekat ruang tamu rumah aku,, masa tu aku ingat kejadian tu disiang hari,, dalam rumah aku gelap,, pintu dan tingkap tak buka, tapi dari luar tingkap kelihatan cerah..

Tiba-tiba aku terasa macam ada satu lembaga perempuan rentap tangan aku, tarik aku ke bilik air,, dia terus mencurah/menjirus2 aku dengan air... lepastu aku tak ingat apa jadi kat diri aku.

Tapi kesan bende tu sampai sekarang,, mungkin yang rapat/mengenali aku pon tak tahu, yang aku cukup fobia bila ada orang main siram-siram aku sampai sekarang, contoh nya masa aku sekolah-sekolah dulu,, aku duduk rumah makteh,kat Terangganu tiap kali cuti sekolah, masa tuh bilik air atau tandas kat rumah makteh ade kat luar,, aku dengan dua orang lagi anak dara mak teh suka mandi sama2 berkemban,, kadang2 sambil mandi dorang nak siram aku,, aku terus takut dan teringat kejadian masa aku kecik-kecik dulu..

Sampai sekarang aku memang fobia bila ada orang nak siram aku dari atas kepala,, aku sendiri tak pasti,, kejadian yang aku alami masa kecik2 dulu hanya mimpi atau kenyataan.. Tapi kalau hanya mimpi, kenapa aku boleh teringat sampai sekarang..

Cuma tu lah igauan ngeri yang memang aku akan teringat sampai sekarang,, masa kejadian tuh,, aku memang rasakan aku berada kat dalam rumah gelap gelita, aku rasa mak, abah dan adik aku pon tak de waktu kejadian..

Kalau korang nak tahu, sampai sekarang aku tak leh tido dalam gelap sorang2 pasal bende ni lah.. Terbayang-bayang macam segar lagi..


No comments:

Post a Comment