Tone Excel

Friday, October 11, 2013

Panggilan Telefon Dari Orang Mati

Cerita neh memang glemer masa aku Tingkatan 1, sampai sekarang aku dengar ade jer orang cerita pasal ada satu pemanggil yang telefon stesen radio, tapi sebenarnyer dia dah mati heheheheh. Antara versi-versi yang pernah aku dengar macam kat bawah neh. :

Cerita 1: Dari kawan Sekelas.

Neh cerita dari kawan sekelas aku yang konon-kononnya ada satu panggilan ke stesen radio neh hehehhe

Deejay : Ok, kita ada dapat satu panggilan telefon. Ye sapa di sana sila kenalkan diri..
Pemanggil : Hello..
Deejay   : Yer Hello, sila cakap kuat sikit.
Pemanggil : Hello saya Nita (Bukan Nama Sebenar) ..
Deejay   : Yer Nita, nak buat ucapan ?
Pemanggil : Isk.. isk...isk....(menangis teresak-esak)
Deejay    : Yer Cik, kenapa neh? teruskan..
Pemanggil : Sebenarnya, saya baru terbabit dalam kemalangan jalan raya, mak, ayah, adik beradik saya semua meninggal isk.. isk..isk..iskk (makin kuat menangis)..
Deejay     : Ok cik, sabar-sabar..
Pemanggil: Saya nak mintak tolong sangat-sangat tolonglah carik mayat-mayat neh semua.
Deejay   : Ok, kat mana kemalangan tuh berlaku..
Pemanggil : Dekat Dalam Gaung Lebuhraya Karak... tolonglah... Dekat seminggu kami kat sini, tak ada orang pon tahu kami semua kat dalam gaung neh..
Deejay   : ok Nita, awak kat mana sekarang neh? buat panggilan dari mana?
Pemanggil : Saya buat panggilan dari tempat kejadian.. tolonglah.. tak de sape yang tahu kami ada kat bawah neh..
Deejay  : Ok Nita, tadi awak kata Mak , Ayah dan adik beradik awak semua meninggal,, kiranya sekarang awak sorang saje ke yang selamat ?
Pemanggil : kan saya dah kata, mak, ayah, adik beradik SAYA SEMUA DAH MENINGGAL DUNIA....
tolong carik MAYAT-MAYAT NEH SEMUA...! (suara berubah jadi garau)

tut. tut. tut lepastu panggilan terputus dan sepanjang malam tak tahu ape kabar Deejay tersebut .. kata oranglah,, semenjak kejadian neh,, TAK ADA SATU PON STESEN RADIO KAT MALAYSIA YANG BERANI ON AIR DARI TENGAH MALAM SAMPAI PAGI SEBELOM SUBUH HEHEHHEHE


Cerita 2 : Dari Deejay KC (Mistei Jam 12, Radio Singapore 89.7FM)

Ok, untuk korang yang duduk kat area Johor atau pun Selatan, macam Negeri Sembilan, Melaka semua mungkin boleh dapat frekuensi Radio Singapura.RIA 89.7FM.. Aku duduk Selangor, aku selalu dengar Radio neh pon dari YouTube,, sebab memang tak dapat lah kalau nak dengar secara LIVE melainkan kalau aku dengar dari Internet Radio/ MeRadio.. Setiap pukul 1230 malam,, Radio neh akan buat satu segmen MISTERI JAM 12, tak silap aku sampai pukul 2 pagi kot.. lepastu nanti dalam segmen neh, Deejay yang bertugas namanya DJKC akan membaca kiriman SMS atau emel dari pemanggil. kadang2 pemanggil juga berpeluang membuat panggilan telefon untuk menceritakan pengalaman misteri diorang.

Nak dijadikan cerita, pada satu malam DJKC naik Teksi Malaysia nak pergi konti radio,, yer lah dia kan jadi Deejay untuk segmen misteri jam 12.. Menurut KC, dia pon agak terkejut kenapa malam tuh, dia berpeluang menaiki teksi malaysia.. 

Menurut KC, cerita neh diceritakan oleh pemandu teksi kepada KC masa dalam perjalanan bila dia dapat tahu yang KC neh kelolakan Misteri Jam 12, kata Pakcik Teksi neh lagi, KC neh kira berani,, sebab menurut Pakcik Teksi neh dulu, ada satu cerita pasal Deejay Radio kat Malaysia tentang satu pemanggil neh. Ceritanya biarlah aku ringkaskan seperti di bawah :

Deejay : Ok kita dapat satu panggilan telefon.
Pemanggil : Hello saya Puteri Farah Binti Nordin (Bukan Nama Sebenar) nak buat ucapan
Deejay : Ye silakan..
Pemanggil: Isk Isk Isk.... (menangis teresak-esak) saya nak mintak maaf kat mak , ayah saya banyak buat silap kat diorang...
Deejay : Ok lah itu aje ker..
Pemanggil ; Saya betul-betul mintak maaf neh,, mak ayah tolong maafkan saya...

**lepastu panggilan telefon terputus,,ngam2 masa siaran radio dah nak habis, tiba2 Deejay tuh dapat Panggilan telefon dari Kakak Pemanggil Diatas..

Kakak Pemanggil : Hello..
Deejay                : Hello ye sapa di sana
Kakak Pemanggil: Hello saya neh kakak kepad Puteri Farah Binti Nordin, pemanggil yang telefon asyik mintak maaf tadi kat mak ayah dia..
Deejay               : yer kenapa? ada masalah ker?
Kakak Pemanggil: Yer memang ada masalah,, Sebenarnya adik saya yang Puteri Farah Binti Noordin tuh dah meninggal.....

tut..tut..tut...

Nota : Sebenarnye terlalu banyak versi pasal cerita neh,, kalau tak silap aku, mak aku pon ade gak cerita pasal ada satu perempuan telefon stesen radio, bagi tau dia dah mati . Hurm... cerita neh dah macam jadi lagenda atau sejarah lak kan.. macam dah jadi turun temurun.. aku rasa korang pon mungkin pernah dengar ceirta neh jugak kan?..





2 comments: