Tone Excel

Wednesday, August 13, 2014

Budak Botak

Hai,
Kali ini nak cerita pasal pengalaman yang aku dapat dari inbox email. Terima Kasih kepada pengirim email. Aku nak sebut agak keberatan gak nama pengirim. Takperlah kot cuma anggaplah nama pengirim tuh Abang Aiman.

Menurut Abang Aiman, pengalaman neh bukanlah berlaku dari diri dia. Sebaliknya berlaku dari pengalaman orang lain jugak. Cuma dia jadi pencerita.

Menurut Abang Aiman, Rita (bukan nama sebenar) ada seorang anak berusia 13tahun(tingkatan 1) tinggal kat asrama. Masa mula-mula tinggal diasrama tak adalah perkara pelik yang berlaku, cumanya nak dijadikan cerita, masa tuh dah nak masuk hujung Februari, tiba-tiba dekat asrama anak dia tuh, banyak kes histeria. Anak Rita pun tak terkecuali, jatuh pengsan dan ketakutan beberapa hari. Mujurlah Rita bijak menanganinya dengan membaca ayat-ayat suci Al-Quran.Tapi dalam masa yang sama, Rita pun ada panggil satu Ustaz untuk pulihkan semangat anaknya. Alhamdulillah lepas berubat, anak Rita semakin pulih dan boleh balik ke asrama.

Nak dijadikan cerita, Rita ada berbual dengan warden asrama, barulah Rita tahu, rupa-rupanya dekat kawasan asrama tuh memang dah jadi tempat tinggal sekeluarga 'makhluk halus'. Menurut warden tuh lagi tempat neh memang 'keras', tapi bagi diorang, diorang dah terbiasa kadang-kadang 'terlihat' kelibat 'bende' tuh semua.

Masalah Rita sekarang neh, anak dia selalu pula diganggu dengan satu 'budak botak'. 'Budak Botak' tuh suka ganggu anak Rita tidur tengah tengah malam, kadang kadang tuh sampai dua tiga kali 'Budak Botak' tuh kacau anak Rita tidur. Siap dia kejutkan lagi. Bila anak Rita bukak mata, 'Budak Botak' tuh tersengih-sengih. Tapi anak Ritta takdelah menjerit ke ape.. Sebab dia nampak Budak Botak tuh macam normal jer,, dia masuk ikut pintu, keluar pun ikut pintu balik. Cuma dia pelik, kenapa 'Budak Botak' tuh suka mencangkung, lepastuh melompat-lompat kat tepi katil pelajar yang lain.

Lagi satu anak Rita perhatikan, Budak Botak tuh suka main batu seremban.

Pernah gak teman kepada anak Rita, yang tinggal satu dorm menjerit bila nampak Budak Botak tuh cuba nak pegang anak Rita. Pernah juga diorang ternampak Budak Botak tuh cuba pegang budak lain yang tengah tidur.

Selepas Rita mendengar cerita anaknya, Rita juga berpesan, sebagai seorang Islam, kena lah menjaga adab hingga ke tempat tidur. Janganlah tidur pakai seksi-seksi, sebab 'bende' tuh pun boleh jatuh cinta dengan manusia jugak.

Jin yang jatuh cinta dengan manusia neh dipanggil Jin Mahabbah atau Jin Cinta. Lagi satu Jin neh agak merbahaya, lebih bahaya dari saka. Sebab, Jin Mahabbah neh, sekali dia dah jatuh cinta dengan manusia, dia akan buat manusia yang dia cinta tuh takkan berkahwin. Kalau manusia tuh dah berkahwin pun, dia akan buat manusia tuh bercerai berai...

Tapi dalam kes Rita, Budak Botak neh pun dia tak pasti bende ape sebenarnya. Jin Cinta atau seperti yang warden asrama katakan, Makhluk Halus yang memang dah lama menetap kat situ..

No comments:

Post a Comment