Siapa Menangis???

Cerita neh aku dengar dari Singapore. Korang pun tahu kan Singapore neh memang banyak rumah flat, apartment dan kondominium memandangkan orangnya padat dalam negeri yang kecil. Tapi walaupun kecil aku memang kagum jugak dengan beberapa perkara tentang Kota Singa tuh. Dengan kecekapan pihak penguatkuasa, cara diorang memelihara alam sekitar dan sebagainya.



Kali neh pengalaman dari Leman (bukan nama sebenar) yang menetap dengan salah satu flat di Singapore.. Aku tak berani nak bagi tahu nama flat tersebut. Kalau korang tengok gambar kat atas neh, bukanlah gambar flat yang aku maksudkan heheheh comel,, gambar diatas hanyalah gambar hiasan.

Menurut Leman, dekat flat rumah dia tinggal satu keluarga yang mempunyai anak yang 'Istimewa'.. Kalau aku sebut Kanak-kanak 'Istimewa' neh mungkin korang leh agak.. sape tak leh agak tuh korang leh cal aku tanya aku kat 012-246 23... eh? eh? tak yah lah call, email jer lah tanya Insyaallah aku jawab hahhahah

Ok lah berbalik dengan cerita Leman, anak Istimewa yang berada dikawasan jiran dia, orang tingkat atas tak silap. Boleh dikatakan hampir tiap malam, budak neh akan buat bising seperti menangis-nangis sampaikan jiran-jiran terpaksa call polis.. Sebab terasa terganggu. Tak tahu kenapa, tiap kali kalau polis datang, kompom polis akan datang kerumah Leman, mungkin rumah Leman dengan Anak Istimewa tuh macam sebaris kot.

Bila polis dah datang barulah budak tuh akan senyap. Nak dijadikan cerita, pada satu hari, ditakdirkan Anak Istimewa neh meninggal dunia, tiba-tiba masa malam nak tido tuh, Leman dan Isteri terdengar bunyi 'Anak Istimewa' tuh menangis. Pada mulanya, isteri Leman menegur ''Abang, dengar tak saya dengar bunyi apa?".. Leman juga yang turut terdengar hanya menasihati isterinya "Dah lah awak, tidur lah..".

Beberapa ketika, kedengaran pintu rumah diketuk, Leman membuka pintu, kelihatan beberapa anggota polis datang ke rumah dan bertanya, Leman yang malas nak bercakap panjang, takut mereka (polis) tak percaya kalau diceritakan perkara sebenar hanya menunjukkan rumah Keluarga Anak Istimewa tersebut. Kebetulan Isteri Leman nampak apa yang Leman lakukan , memarahi Leman, "Abang neh tak baiklah,, Budak tuh kan mana ada lagi".. "Masalahnya kalau saya cakap pun, diorang(polis) percaya ke?"... ujar Leman.

Mereka bukan sahaja diganggu pada malam itu, suara Budak Istimewa tuh masih lagi kedengaran pada malam-malam tertentu sehinggalah sekarang.

Comments

Popular Posts