Tone Excel

Friday, August 15, 2014

Rahsia Bunga Cempaka


Nah! Buat tak tahu pasal bunga cempaka neh. Neh lah ropenyer bunga cempak tersebut.. Cantik tak beliau? Cantikkan? hahahahhah...

Oklah bila dah tengok rupa bunga neh. Mesti korang boleh bayangkan bau dia semerbak dan menusuk hidung. Tak tahulah kalau ada orang yang berani buat bunga neh sebagai perfume pergi ofis... Kuat siot bau dia .. Kalau tetibe terbau tengah malam, sherrreemmm gak oi.. hohohhoho

Aku selalu perasan, bunga neh selalu tumbuh dikawasan perkuburan.. Mungkin sebab tu lah kot.. orang suka kaitkan bunga neh dengan kisah-kisah misteri..

Salah satu kisah misteri yang aku dengar dari seorang pemandu teksi, mesra disapa Roslan. katanya. Sebagai pemandu teksi, ada masanya dia akan berasa mengantuk dan pernah hilang kawalan kerana Roslan membawa teksi pada waktu malam.

Semenjak peristiwa dia hilang kawalan tu lah, dia sudah tetapkan pada pukul 3 pagi dia akan tidur seketika berhampiran dengan bus stop..

Nak dijadikan cerita pada satu pagi, sewaktu dia hendak melelapkan mata, tiba-tiba Roslan terbau sesuatu yang sangat wangi. Memang dia tak salah. Benda yang wangi itu ialah Bunga Cempaka walaupun dia tidak melihat, dia tahu itu ialah bau bunga tersebut.

Roslan pon bangun sambil melihat ditempat duduk depan dan belakang, kot-kot ada barang-barang yang dia beli terbau bunga cempaka.. sambil meraba tempat duduk bawah dikarpet.. hurm tak ada apa-apa. Nak kata dekat kawasan Bus stop macam ada Pokok Cempaka pun memang tak adalah.

Kemudian Roslan berasa tidak puas hati, dia memutar kan kaset bacaan ayat-ayat suci Al-Quran. Dia juga merancang untuk terus pulang kerumah. Sewaktu Roslan hendak masuk kerumah. Dia tergerak hati untuk menoleh ke teksinya. Dia perasan kat tempat duduk belakang, seperti ada satu perempuan berambut panjang , berpakaian putih.. Roslan tahu, tak mungkin itu manusia.

Dia mempercepatkan langkah dan terus masuk ke rumah..

Kessokannya, dia berjumpa dengan orang-orang yang agak pakar dalam hal-hal 'Super Natural' lalu meminta pendapat. Menurut pendapat teman, mungkin 'benda' mengkiut Roslan pulang kerumah, disebabkan Roslan membuka ayat-ayat suci Al-Quran didalam kereta , maka makhluk tersebut terperangkap dalam kereta. Tetapi ini hanyalah pendapat, mungkin ye mungkin tak. Menurut Roslan, cuma malam itu sahajalah dia diganggu, selepas itu tak ada lagi.

No comments:

Post a Comment