Dalam Perjalanan Terlihat Sesuatu.....




Hurm.. semalam baru jer lepas jumpa balik kawan-kawan ofis lama sebab ada jamuan raya. Terubat gak rindu kat diorang. Dalam sedap-sedap menjamu selera, tiba-tiba seorang kawan bukak topik pasal kisah seram. Ceritanya masa tuh dalam perjalanan balik ke rumah mak kat Semenyih, balik berdua kat dalam kereta, masa tengah-tengah berjalan, tiba-tiba dekat depan dorang, ada satu Pakcik tua neh tengah membonceng motosikal, memang terkedek-kedek lah. Perlahan jer.. yang kawan neh potong jer lah pakcik tuh sambil tergelak-gelak.. Perjalanan agak jauh gak lah masa tuh.

Menurut member aku neh, masa tuh dah nak dekat sampai rumah mak, dekat dengan rumah mak neh mesti kena naik bukit. Tiba-tiba dia rasa pakcik yang sama masa dia potong tadi, berdesup potong kereta dia. Dia berdua memang tercenganglah..

Sebab pakcik tuh memang lambat bawak moto masa tuh. Rasa macam agak mustahil gak. Sebenarnya, member aku neh ada cakap, dekat jalan dekat dengan rumah mak dia kat Semenyih neh memang ada macam-macam cerita, menurut kawan aku tuh lagi, pernah sekali masa tuh ngam-ngam kot dia nak sampai rumah mak dia waktu maghrib. Masa tuh dia memang melalui bukit yang sama gak, dia nampak dekat satu puncak atau lereng bukit (sorry aku pun tak ingat) dia ternampak ada satu makhluk berbunjut,, kalau rempah sup bunjut pon ko akan rasa pelik dan misteri gak kalau tiba-tiba terjumpa kat tepi bukit kan? Melainkan ada kedai runcit kat situ. Tapi member aku neh dia ternampak Makhluk 'berbunjut' tuh aka 'Pocong'. Huuhuhuuuh nasib baik 'benda' tuh takdelah kacau dia. Cuma dia terus buat bodoh jer lah.

Sambung member aku lagi, sebenarnya ada jugak beberapa pengalaman yang dia tempuh sewaktu dalam perjalanan, lagi satu ceritanya, masa tuh dia naik bas dari Putrajaya.. Masa dalam perjalanan, pun member aku neh dengan beberapa orang yang lain termasuklah driver bas tuh dia ternampak macam ada satu perempuan neh drive, dia bawak memang slow, lepastu yang lawaknya, perempuan tuh duduk kedepan sangat hahahhahaha kiranya dada dengan muka tuh macam nak cium stereng lah..

Driver tuh potong, macam biasalah mestilah ada ketawa dan gelak-gelak lah, dah awak ramai kan? Masa tuh pun ceritanya agak lebih kurang sama dengan cerita yang mula-mula tadi,, rasa dah jauh berjalan, tiba-tiba pemandu perempuan tuh potong berdesup gak.

Inilah cerita pasal member aku yang jumpa kat ofis semalam. Aku pun seronok bila diorang pun macam 'support' aku, dengan cara berkongsi cerita-cerita seram. Kalau korang pun ada pengalaman seram nak kongsi boleh lah email kat inbox aku puffbuffduff309@gmail.com

Lastly, terima kasih kepada yang suka dan setia baca blog neh..

Kawan aku yang share cerita neh pon ade pesan, pengajaran dari pengalaman yang diorang terkena neh, next time kena jaga mulut. Sebab benda-benda neh bukan apa. Bila jadi mulut cabul tu lah yang menyebabkan 'Makhluk Astral' neh seronok nak kacau kita. Hehehehehe


Comments

Popular Posts