Tone Excel

Wednesday, August 20, 2014

Makhluk Berbulu



Kali ni aku nak cerita pasal satu gangguan. Aku dapat cerita dari seorang pengawal keselamatan. Aku tak nak sebut tempat tuh kat mana. Tapi aku memang nak bercerita pasal cerita neh ada jugak sedikit berunsur pengajaran. Cerita neh dari seorang pengawal wanita perempuan lah.

Menurut akak neh, aku panggil dia Kak Ani, dia bertugas sebagai pengawal keselamatan menjaga satu tempat yang tergendala neh. Tempat tuh masih dalam pembinaan, tapi tak tahulah ntah apa masalah sampai tergendala kan.

Sebenarnya bermacam-macam cerita yang Kak Ani tempuh sepanjang bertugas kat situ. Tak dinafikan kat tempat tuh memang bermacam-macam lah jenis gangguan termasuk Kak Ani dan kawan-kawan dia yang lain. Nak dijadikan cerita, masa tuh Kak Ani datang bulan, tengah dia nak tukar pad, tiba-tiba dia dengar macam bunyi bising. Dia terus keluar. Dalam masa yang sama dia terus terlupa akan hal pad tuh.. Dia dah bungkus elok.. tapi lupa nak bawak balik..

Malam tuh, ada sorang kawan yang bekerja shift malam, menurut kawan Kak Ani, nama kawan dia Hasbi (bukan nama sebenar) bercerita, malam tuh, Hasbi nak ketandas, tiba-tiba dia nampak ada satu bende hitam berbulu besar keluar dari toilet perempuan. Bila Hasbi cerita pasal tuh, tiba-tiba dia teringat pasal pad tuh, dia pun masuk ke toilet perempuan,, seingat Kak Ani dah berbungkus, tapi pelik tengok macam balutan kertas surat khabar tuh dah terbuka.

Kak Ani nak bungkus balik, dia perasan dekat pad tuh macam kesan darah dia kurang, sedangkan seingat dia , waktu dia tukar semalam, darah memang penuh... Nak kata ada orang jirus dengan air kasi hilang kesan darah tak jugak, sebab pad tuh tak kembang pun, selalunya kalau terkena air, mesti ada kesan darah.. Lepastuh siapa pulak yang tak ada kerja nak bukak dan bersihkan darah.

Kak Ani terus rasa meremang, telefon suami dan semenjak peristiwa tuh Kak Ani pun dah tak berkerja lagi kat situ,, inipun aku dapat cerita neh kebetulan semalam aku terjumpa Kak Ani kat klinik,, demam tak kebah katanya.

No comments:

Post a Comment