Tone Excel

Tuesday, August 26, 2014

Siapa yang Makan Mayat-Mayat itu???




Ok kali neh, aku dapat sumber cerita dari seorang kawan fb aku yang sudi berkongsi cerita.. Huhuhuu terima kasih. Ada gak bahan. Ok lah menurut Ila(Bukan nama sebenar) cerita neh berlaku sewaktu dia baru sahaja tamat persekolahan.

Cerita bermula apabila pada satu hari, orang kampung digemparkan dengan penemuan satu lubang kubur yang telah digali dan hanya tinggal kain kapan sahaja. Menurut Ila lagi, lubang kubur yang telah digali itu merupakan lubang kubur dimana arwahnya baru sahaja mati pagi isnin semalam. Setelah diberitahu oleh keluarga mangsa, satu laporan polis telah dibuat.

Seminggu kemudian, hal yang sama berlaku, belum redha lagi dengan kes mayat yang hilang yang telah dimakan itu kesemuanya, pihak polis juga tidak dapat mencari punca. Hal ini berlarutan sehinggalah tiga bulan. Dalam tempoh tiga bulan, 7 mayat yang dilaporkan yang telah dimakan.

Hendak dijadikan cerita, mungkin Allah nak tunjuk siapa pelakunya. Pada satu malam, ada seorang penduduk kampung yang bernama Kanto (bukan nama sebenar) sakit gigi. pada waktu itu menurut Ila, di kawasan kampungnya memang tak ada kedai yang jual ubat sakit gigi, orang kampung hanya mendapatkan ubat sakit gigi disebuah pokok, Ila tidak pasti dan tak ingat nama pokok tersebut, menurut Ila, pokok tuh ada buah bulat-bulat dan bergetah. Kebetulan lagi, pokok tersebut berada betul-betul bersebelahan dengan kubur. Sewaktu, Kanto hendak mengambil ubat tersebut, ngam-ngam Kanto terlihat seseorang sedang mengangkat mayat. Apa lagi? Kanto pun terus berlari kerumah Ketua Kampung yang mesra dipanggil Pak Rahman.

Pak Rahman mengumpulkan beberapa orang kampung untuk ke tanah perkuburan. Sewaktu tiba di tanah perkuburan, alangkah terkejutnya orang kampung apabila mereka terlihat pelakunya adalah seseorang yang mereka kenal sebagai Suman(bukan nama sebenar). Suman merupakan seorang yang agak ramah dengan jiran-jiran, selalu mengaji, solat 5 waktu dimasjid. Pada malam penduduk kampung melihat denga mata mereka sendiri , Suma sedang meratah satu mayat hidup-hidup, sewaktu itu Suman sedang mengunyah telinga mayat tersebut.

Orang kampung mengambil tindakan sendiri dengan cara memukul Suman. Tetapi aneh, kelihatan Suman tidak merasa sakit walaupun sedikit. Malahan, tiada kesan luka ataupun lebam-lebam diwajahnya. Kemudian orang kampung menyerahkan Suman kepada polis.

Disabitkan kesalahan, Suman sepatutnya dipenjarakan selama 5 Tahun. Tetapi perkara pelik yang terjadi pula ialah, belum sampai 7 jam Suman menjalani hukuman penjara, Suman hilang dari tahanan. Hanya pakaian penjara Suman yang tinggal dalam sel dimana Suman dipenjarakan. Bila tanya orang, satu pun tak nampak.

7 bulan berlalu, isue pasal Suman sudah semakin dilupakan. Tiba-tiba, pada satu malam pintu rumah Pak Rahman diketuk bertalu-talu.. Apabila dibuka, seorang pemuda bernama Joko memberitahu yang dia menemui dua mayat di kebun tebu, dengan motosikal disebelahnya dan seorang wanita yang sedang menangis-nangis disebelah mayat. Pak Rahman dan Joko terus membawa perempuan itu ke balai polis. Dan korang nak tahu perempuan tuh kata apa???

Menurut perempuan itu yang dikenali sebagai Ema, malam itu dia baru sahaja pulang dari tempat kerja, dia berjalan kaki sebab bas rosak. Dalam perjalanan, Ema ditahan oleh dua lelaki yang berniat hendak merogol Ema. Sewaktu Ema sedang bergelut dengan dua ekor perogol itulah, tiba-tiba Suman datang dan memakan dua ekor perogol itu hidup-hidup dihadapan Ema, Suman tak makan habis dia cuma amibik mata dan tangan perogol itu sahaja.

Ya Allah, aku yang mendengar cerita Ila neh pon tak tahu lah macam mana perasaan tuh. Kalau aku lah kompom aku pengsan, kalau tak pon aku buat-buat pengsan.,. Ngeri seh!

Lepastuh, kes Suman neh tak dihebohkan sangat seperti dulu, sebab ramai yang takut dengan Suman neh. Menurut Ila sekarang neh, Suman dibimbing oleh seorang Ustaz agar dia tak menjadi macam tuh lagi. Ustaz tuh pun enggan komen apa yang ada pada Suman sebenarnya, Ilmu hitam ker, bela iblis ker tak satu orang pon tahu. Tapi bila orang tanya pasal kes dia makan mayat tuh, Suman terus kata dia tak ingat..

Tapi walaupun Ustaz enggan mengulas, tetapi orang kampung tetap ada teori tersendiri, mungkin Suman mengamalkan ilmu yang salah.

Wallahulallam..

P/s : Sape2 yang ade citer seram email aku please kat puffbuffduff309@gmail.com




2 comments:

  1. salam. salam perkenalan..sy singgah sini :)

    seram haihh

    ReplyDelete
  2. akk singgah sini baca kisah misteri

    ReplyDelete